Försäkringshandläggare Kundcenter

Försäkringshandläggare Kundcenter

Brinner du för service, har ett intresse för byggbranschen och vill utvecklas inom ett tillväxtbolag?

Gar-Bo är Sveriges ledande försäkringsbolag inom byggbranschen. Vi erbjuder en rad försäkrings- och garantilösningar som skapar säkrare byggprocesser och tryggare bostäder. Gar-Bo grundades 1989 och har idag ett 40-tal anställda på huvudkontoret i Stockholm. Vår vision är att ”Alla ska kunna bygga, bo och leva tryggt. Både nu och i framtiden”.

Varje dag har vi på Gar-Bo förmånen att få bidra med kunskap, goda råd och trygghet till människor som förverkligar sina husdrömmar. Vi har en tydlig tillväxtagenda för de kommande åren och söker nu en kundmedarbetare/försäkringshandläggare till vårt Kundcenter. Tjänsten är en visstidsanställning under ett år.

Arbetsuppgifter

Hos oss på Kundcenter är du Gar-Bos ansiktet utåt och ofta kundens första kontakt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande ärenden via telefon, mail och hemsidan från konsumenter, företagskunder och entreprenörer; registrera dem i vårt försäkringssystem, samt återkoppla till beställaren och begära in eventuella kompletteringar. 

Du kommer att arbeta i en härlig grupp där du förväntas bidra både högt och lågt med aktuella uppgifter.

Uppgifter som ligger inom ditt ansvarsområde är bland annat att:

  • Besvara våra inringande kunder.
  • Administrera inkommande försäkringsbeställningar.
  • Säkerställa hög servicenivå och snabb leverans till våra kunder.
  • Delta i utvecklingen av interna arbetsprocesser.

Utbildning/bakgrund

Vi söker dig som kanske är i starten av din karriär inom försäkringsbranschen och som är intresserad av att utvecklas inom kundservice och försäkringsadministration. Vi ser gärna att du besitter byggteknisk kunskap eller har en avslutad examen inom ekonomi. Grundläggande säljutbildning är meriterande. Oavsett bakgrund ser vi gärna att du har mycket starka administrativa färdigheter, en god analytisk kapacitet och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Erfarenhet av service och sälj är ett krav.

Personliga egenskaper

  • Du säkerställer hög kvalitet i ditt arbete och siktar högt mot såväl gemensamma som individuellt uppsatta mål.
  • Du uttrycker dig klart, tydligt och övertygande såväl i tal som i skrift.
  • Du är analytisk och gör rationella bedömningar grundade på relevant information.
  • Du är lyhörd och smidig i umgänget med andra, visar respekt och har lätt att samarbeta.
  • Du engagerar dig i företagets vision.
  • Du tar ett helhetsansvar för att kunden får den hjälp som behövs i varje enskilt ärende.

Kontakt

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Jenny Alftberg på telefonnummer 010-221 88 39 eller via mail jenny.alftberg@gar-bo.se.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan till jenny.alftberg@gar-bo.se

 

21 maj 2021