Ny medarbetare till Gar-Bos kundcenter

Ny medarbetare till Gar-Bos kundcenter

Hej Ida! Du är ju ny på Gar-Bo, men kan du berätta lite om din bakgrund?

Absolut! Jag tror att jag har en lite annan bakgrund än många andra som jobbar i den här branschen, då jag är utbildad maskör/make-up artist och frisör. Det var något som jag utbildade mig till tidigt i livet, ett väldigt kul och kreativt yrke där jag jobbat med allt från filminspelningar och plåtningar till fashion week. Dock är det ett ganska slitigt jobb rent kroppsligt och inte en så stabil bransch. I samband med att jag var mammaledig tog jag ett jobbuppehåll och pluggade några år, då jag var sugen på att byta bana och testa något nytt. Det ledde in på att jag i våras genom kontakter fick höra talas om att Gar-Bo sökte "poolare". En möjlighet att komma in och stötta upp och jobba extra inom olika avdelningar på företaget, vilket kändes som en spännande och rolig utmaning. Framförallt då jag egentligen började min arbetskarriär på ett försäkringsbolag när jag var 17 år och var med om att arkivera och digitalisera hela deras system. Efter sommaren blev jag sedan erbjuden en tjänst på Kundcenter, vilket kändes superkul!

Vad innebär din roll på Gar-Bo?

I min roll på kundcenter hjälper jag kunder och entreprenörer kring olika typer av ärenden, med allt vad det innebär. Än så länge hanterar jag främst ärenden med fokus på Färdigställande - och Nybyggnadsförsäkring, men ser fram emot att lära mig mer om alla produkter och verksamheten. Det är väldigt roligt och lärorikt att få djupdyka i de ärenden som kommer in. Jag lär mig något nytt varje dag och det är verkligen en spännande bransch i rörelse.

Det jag framför allt uppskattar med att jobba på Gar-Bo är att alla är med i utvecklingen och är väldigt framåtsträvande och öppna för nya idéer och förbättringar. Därtill att ledningen är positiv, öppen och värderar alla medarbetares kunskap och input högt, vilket inte är en självklarhet på alla företag.

Vad gör dig till en bra kundcentermedarbetare?

En av mina styrkor är att jag är väldigt lyhörd och öppen. Både i samtal med andra, men även när det kommer till förändring och förbättring. I den här rollen handlar det så otroligt mycket om hur du bemöter kunden och att ha respekt för deras ärende. Många gör ju sitt livs största projekt någonsin. Därför vill jag bidra med att de får en bra upplevelse av bygget och de försäkringar som kan trygga hela deras projekt, både under byggnationen och många år därefter.

Vad hoppas du kunna bidra med hos Gar-Bo?

Jag tror och hoppas att mina tidigare erfarenheter kommer vara en tillgång i min nuvarande tjänst. Jag är ju van att bemöta alla typer av människor, med olika bakgrunder och livssituationer och hantera situationer som kan uppstå. Till det har jag en stor nyfikenhet och lär mig snabbt. Jag är också väldigt intresserad av att lära mig allt om Gar-Bo, och det känns extra spännande att få vara med på och bidra till den tillväxtresa som vi står inför.

Hur får du till workbalance i livet?

Jag tycker det är superkul att gå till jobbet, men för mig är det också otroligt viktigt att faktiskt checka ut när arbetsdagen är slut. Det är så lätt att ta med sig arbetet hem, men jag tror att man gör ett ännu bättre jobb om man tänker att imorgon är en ny dag. Istället för att lägga energi på att gå runt och försöka lösa problem i huvudet, är det bättre att ladda om batteriet inför nästa arbetsdag.

Vad gillar du att göra på fritiden?

Jag har en fantastisk son på två år som tar mycket av min tid. Men för mig är det också otroligt viktigt att hitta utrymme för att träffa vänner och familj. Att hitta på saker även efter jobbet och inte bara leva för helgen. Jag lägger mycket tid på att vårda mina privata relationer och tar varje tillfälle till att umgås. Det ger mig energi och inspiration! Utöver det gillar jag även att spela tennis, och träna är alltid viktigt för att få nya krafter och ny energi.

 

29 okt 2020