Gar-Bo värvar nya medarbetare

Gar-Bo värvar nya medarbetare

Gar-Bo förstärker teamet med två nya medarbetare. I vår satsning framåt på tydligt kundfokuserade lösningar och företagskunder får vi nu ytterligare kraft genom rekryteringen av Axel Weckström och Max Orrenius.

Ett viktigt steg i vår resa är rekryteringen av Axel i rollen som analytiker. Axel kommer senast från en konsultroll inom transaktionsrådgivning och har arbetat med finansiell analys och värdering i ett brett spektrum av branscher.

– Axels erfarenhet från finansiell analys och värdering, samt förmåga att på ett pedagogiskt sätt presentera slutsatser och rekommendationer kommer att bidra till att vi tar nästa steg, säger Erik Landén, CFO på Gar-Bo.

I sin roll kommer Axel huvudsakligen arbeta med finansiell analys och uppföljning av den befintliga verksamheten, samt utvärdering av nya produkter, samarbeten och affärsinitiativ.

– Jag är otroligt glad över att få bli en del av Gar-Bo och min förhoppning är att kunna bidra med nya perspektiv i analysarbetet och företagets utveckling framåt. Min tidigare erfarenhet kommer vara till nytta i att analysera och följa våra produkter, risker och lönsamhet, där jag hoppas på att kunna bidra till att vi fattar rätt beslut i våra satsningar framåt, säger Axel Weckström, analytiker på Gar-Bo.

Vi är även stolta över att ha fått in Max Orrenius i Gar-Bo teamet, som kommer att fylla en viktig roll för vår kundtjänst, där han huvudsakligen kommer att arbeta med vår försäkring Gar-Bo Dolda fel och bokningar av överlåtelsebesiktningar.

– Det känns otroligt roligt och spännande att få vara en del av Gar-Bo. Redan från dag ett har jag känt av det driv, framåtanda och kompetens som genomsyrar hela verksamheten, säger Max Orrenius, kundcenter.

Max är ekonom i grunden och har en flerårig erfarenhet inom besiktningsbranschen och ett brinnande intresse för byggteknik. Med en blandning av erfarenhet, kunskap och nyfikenhet kommer Max att med ett förstklassigt bemötande kunna hjälpa och vägleda våra samarbetspartners och konsumenter med deras behov, stora som små.

– En viktig pusselbit som vi saknat är äntligen på plats i och med att Max anslutit till vårt team på kundcenter. Redan vid första mötet kändes Max som en given medarbetare och vi är alla otroligt glada över att ha Max med oss i teamet, säger Jenny Alftberg, chef på kundcenter.

26 mar 2020